Monday, October 14, 2013

ဟစ္ေဟာ့ပ္ရဲ႕ ပထမေရစီးေၾကာင္းထဲ က တစ္ဦးျဖစ္သူ ဘာဘူနဲ႕ေတြ႕ဆုံျခင္း

 
 မိသားစုႏွင့္အတူေတြ႕ရတဲ့ ဘာဘူ

‘မင္းနဲ႔ငါ ႏွစ္ေယာက္ၿပိဳင္ၿပီး ရပ္ကြက္ထဲမွာ …ေဂၚလီ႐ုိက္ၾက’ ဆုိတဲ့ အနဂၢ၊ ဘာဘူ ‘ၿပိဳင္ဘက္’အေခြထဲက စာသားကုိ ျမန္မာျပည္ ရက္ပါတုိင္းၾကားဖူးမွာပါ။ ဘာဘူဆုိ တာ ၿပိဳင္ ဘက္အေခြမထြက္ခင္ ၂ဝဝဝခုႏွစ္ဝန္းက်င္မွာ သားစုိးနဲ႔ အတူ သီအုိရီဆုိတဲ့ နာမည္နဲ႔ ျမန္မာ ျပည္ဟစ္ေဟာ့ပ္ကုိ ဦးေဆာင္ခဲ့သူ ေတြထဲက တစ္ေယာက္။

ကာရန္န ေဘေတြနဲ႔ လူမႈဘဝနဲ႔ အနီးစပ္ဆုံး ရက္ပ္စာသားေတြကုိ ရြတ္ဆုိျပႏုိင္ခဲ့ တဲ့ ဘာဘူက ၂ဝဝ၉ခုႏွစ္ဝန္းက်င္ မွာေတာ့ ၾသစေၾတးလ်ႏုိင္ငံကုိ ထြက္ခြာသြားခဲ့ၿပီး ၾသစေၾတးလ်ကေနပဲ ‘ဘာႀကိဳက္’ဆုိတဲ့ စီရီးကုိ လည္း ထြက္ ရွိထားႏုိင္သူျဖစ္ပါတယ္။ အခု ၂ဝ၁၃ စက္တင္ဘာလအတြင္းမွာ ေတာ့ ျမန္မာ ျပည္ ဂီတေလာကထဲကုိ   ျပန္လည္အေျခခ်လာခဲ့ၿပီျဖစ္တဲ့ ဘာဘူကုိ ၾသစေၾတးလ်က ျပန္ ေရာက္ၿပီး တစ္ပတ္အၾကာမွာ ေတြ႕ဆုံျဖစ္ခဲ့ ပါတယ္။ ၾသစေၾတးလ်မွာ ဘာဘူ ဘာေတြ လုပ္ခဲ့ လဲ။လက္ရွိ ဟစ္ေဟာ့ပ္ အေၾကာင္း တစ္ခ်ိန္က ဟစ္ေဟာ့ပ္ အတုိင္း အတာေတြကုိ ေမးျမန္း ခဲ့ပါ တယ္။

►    ျမန္မာျပည္ဂီတေလာကနဲ႔ ကင္းကြာသြားခဲ့တဲ့ ေလးႏွစ္ေက်ာ္ ကာလအတြင္းမွာ ကုိဘာဘူအေနနဲ႔ ၾသစေၾတးလ်ႏုိင္ငံမွာ ရွိတုန္းက ဂီတ နဲ႔ပတ္သက္လုိ႔ အႏုပညာလႈပ္ ရွား မႈေတြ၊ ျမန္မာႏုိင္ငံကုိ ျပန္ေရာက္ လာတဲ့အခါမွာ ေရွ႕ဆက္ေလွ်ာက္မယ့္ ဂီတအစီအစဥ္ေတြကုိသိခ်င္ပါတယ္။ ၾသစေၾတးလ်ႏုိင္ငံရဲ႕ဟစ္ေဟာ့ပ္ အေနအထားကုိ လည္းသိခ်င္ပါတယ္။

စစခ်င္းကေတာ့ လက္ရွိလုပ္ေန တာ တစ္ေခြရွိတယ္။ ဟုိကေနလည္း တစ္ေခြလွမ္းထုတ္တယ္။ ေသေသ ခ်ာခ်ာေလးလုပ္ခ်င္တဲ့အတြက္ လက္ ရွိလုပ္ေနတဲ့အေခြကုိ သႀကၤန္ၿပီးမွာပဲ ထုတ္ဖုိ႔စီစဥ္ထားတယ္။ ‘ဘာႀကိဳက္’ ကုိ အမ္တီဗီ႐ုိက္ဖုိ႔ စုိင္းလုံးေက်ာက္နဲ႔ တုိင္ပင္ထားတယ္။ ဒါေပမဲ့ ဒီကုိ ေရာက္တာတစ္ပတ္ပဲရွိေသးေတာ့ ဘယ္သူနဲ႔မွ မေတြ႕ရေသးဘူး။ အခု ျမန္မာျပည္က ဟစ္ေဟာ့ပ္နဲ႔ယွဥ္ ၾကည့္ရင္ ၾသစေၾတးလ်ဟစ္ေဟာ့ပ္ က ေတာ္ေတာ္အေျခအေနဆုိးတယ္။ အခုမွ ကြၽန္ေတာ္တုိ႔ဆီမွာ Undergroundဆုိၿပီးသီခ်င္းတစ္ပုဒ္၊ ႏွစ္ပုဒ္ေရးတဲ့ကေလးေတြေတာင္ သူတုိ႔ထက္သာဦးမယ္။ ဟုိမွာကေတာ့ ဘာမွ ေသေသခ်ာခ်ာမလုပ္ျဖစ္ပါ ဘူး။ ‘ဘာႀကိဳက္’ အေခြ က ၂ဝ၁၁မွာ ၿပီးသြားတယ္။ ၂ဝ၁၁-၂ဝ၁၂က ေတာ့ အဂၤလိပ္လုိ အစအဆုံးေရးတဲ့ သီခ်င္းေတြကေတာ့ i.tune မွာ ေရာင္းတယ္။ ျမန္မာျပည္မွာ ထုတ္ဖုိ႔ အစီအစဥ္ေတာ့ မရွိေသးပါဘူး။ ကုိယ္စိတ္ပါလုိ႔ လုပ္ထားတဲ့သီခ်င္း ေတြေပါ့။ ေဂ်မီနဲ႔တုိင္ပင္ထားတယ္။ ေဂ်မီနဲ႔လည္း မေတြ႕ရေသးဘူး။ သီခ်င္းနဲ႔ပတ္သက္ၿပီးေတာ့ ကြၽန္ေတာ္ေျပာင္းလဲ လာတာက ကြၽန္ေတာ္ထြက္မယ့္အေခြတုိင္းမွာ ကြၽန္ေတာ္ႀကိဳက္တဲ့သီခ်င္းအကုန္ပါ မယ္။ အရင္တုန္းကလုိ ဟုိသီခ်င္း အမ်ိဳးအစားမလုပ္ဘူး၊ ဒီသီခ်င္း အမ်ိဳးအစားမလုပ္ဘူး ဆုိတာ မရွိ ေတာ့ဘူး။ သီခ်င္းတုိင္းက ဂီတပဲ။ အဲဒါေၾကာင့္ ေျပာင္းလဲသြားတယ္။

►  ကုိဘာဘူတုိ႔ဟစ္ေဟာ့ပ္အဖြဲ႕ ျဖစ္တဲ့ သီအုိရီအေနနဲ႔ေကာ သီခ်င္း ေတြလုပ္ဖုိ႔ရွိမလား။ ၿပီးေတာ့ လူငယ္ ေတြၾကားမွာ ‘ၿပိဳင္ဘက္’ ဆုိၿပီး ျဖစ္ လာခဲ့တဲ့အနဂၢ၊ဘာဘူ အတြဲ အေနနဲ႔ ေကာ ‘လုပ္တာမဟုတ္၊မဟုတ္တာ လုပ္’ လုိအေခြမ်ိဳးေတြ ထပ္ထုတ္ဖုိ႔ အစီအစဥ္ရွိမလား။

သားစုိးနဲ႔တြဲလုပ္ဖုိ႔ရွိတယ္။ အဲဒီ အေခြကုိေတာ့ သီအုိရီအေနနဲ႔လုပ္ မွာမဟုတ္ဘူး။ ဘာဘူနဲ႔သားစုိး အေနနဲ႔ပဲလုပ္မွာ။ အခုအခ်ိန္မွာ သားစုိးလည္း သူ႕ experience သူ ရွိတယ္။ကြၽန္ေတာ္လည္း experience ရွိတယ္။ အဲဒီ experience ႏွစ္ခုေပါင္းၿပီးေတာ့ ဘာဘူနဲ႔သားစုိး ေပါင္းၿပီးေတာ့တြဲလုပ္တဲ့အေခြ ပဲ ျဖစ္မယ္။သီအုိရီ အေခြေတာ့ မဟုတ္ ေတာ့ဘူး။အနဂၢနဲ႔လည္းဖုန္း ေျပာ ျဖစ္တယ္။ ဘာေတြရယ္ဒီရွိလဲေပါ့။သူနဲ႔ကြၽန္ေတာ္နဲ႔ကမ်ားေသာအား ျဖင့္ ကြၽန္ေတာ့္ကတီးလုံးနဲ႔ သီခ်င္း အၾကမ္းေတြလုပ္ ထားတယ္။ သူက က်ေတာ့စာသားေတြကုိသူက စာ သားျပန္ေရးေပါ့။ အဲဒီလုိမ်ိဳး။ သူနဲ႔ဖုန္းေျပာတာ့ oversea မွာ႐ိႈး လုပ္ဖုိ႔အေၾကာင္းေတြ စဥ္းစားေန တယ္။ ‘လုပ္တာမဟုတ္၊ မဟုတ္တာ လုပ္’ကုိလည္း အမ္တီဗီ ႐ုိက္ဖုိ႔ သူနဲ႔ ေျပာထားတယ္။

►  ဟစ္ေဟာ့ပ္မ်ိဳးဆက္ေတြ အဆင့္ဆင့္ ခ်ိတ္ဆက္ခဲ့လုိ႔ ျမန္မာ ျပည္ဟစ္ေဟာ့ပ္ကအရွိန္အဟုန္ ေကာင္းလာတာလား။ျမန္မာျပည္ ဟစ္ေဟာ့ပ္အေနနဲ႔ကမၻာ ကုိထုိးေ ဖာက္ ႏုိင္ဖုိ႔ဆုိရင္ ဘာေတြလုိအပ္မလဲ။

ဟစ္ေဟာ့ပ္က ဂီတ အေနနဲ႔က အရွိန္အဟုန္ေကာင္းတယ္။ ကြၽန္ ေတာ္ မျမင္ဘူးတဲ့ကေလးေတြ လည္း ေကာင္းတယ္။ ဒါကဂီတအေနနဲ႔။ Hip Hop Culture တစ္ခုအ ေနနဲ႔က်ေတာ့ Mc, Hip Hop DJ,  Graffiti ေနာက္တစ္ခုကဒီမွာ Underground လုိ႔ေခၚၾကတဲ့Break Dance ။ အခုက Graffiti  ေတြကုိ တကယ္ဆြဲႏုိင္တဲ့ သူေတြ ေပၚလာၿပီ။အားေကာင္း လာၿပီ။Hip Hop DJ နဲ႕ Break Dacne  ကေတာ့ နည္းနည္းအားနည္းေနေသးတယ္။ Hip Hop DJ လည္း ေပၚလာၿပီလုိ႔ အနဂၢကေျ ပာတယ္။ Break Dance  က ဒီမွာ Dancer ေတြရွိတယ္။ ဒါေပမဲ့ သူတုိ႔က Dancer  ပဲ။Dance  ကုိ သီးသန္႔ကတဲ့သူေတြ မဟုတ္ဘူး။Hip Hop Culture  အေနနဲ႔ကေ တာ့ နည္းနည္းအားနည္း ေနေသးတယ္။ဟစ္ေဟာ့ပ္ သီခ်င္း ေတြ၊ ရက္ပါေတြအေနနဲ႔ တစ္ပုံႀကီးပဲ။ ကြာလတီလည္းအမ်ားႀကီးရွိလာ တယ္။ဒါကုိသေဘာက်တယ္။ ျမန္ မာျပည္ဟစ္ေဟာ့ပ္အေနနဲ႔ ျပႆနာ က ဘာသာစကား။ ဂ်ပန္ တုိ႔ ကုိရီး ယားတုိ႔ဆုိလည္း ေတာ္ေတာ္ေကာင္း တယ္။ဒါေပမဲ့သူတုိ႔ကဂ်ပန္လုိ၊ ကုိရီးယားလုိပဲဆုိတဲ့ အတြက္သူ တုိ႔ ႏုိင္ငံမွာပဲေပါက္တယ္။ အဲဒီလုိပဲ ျမန္မာက ရက္ပါေတြလည္း သူတုိ႔လုိ ျဖစ္ေနတယ္။ အဲဒီေတာ့ ဘာသာ စကားအပိုင္းအျခားကုိ ေက်ာ္ႏုိင္တာ နဲ႔ ကမၻာ့ဟစ္ေဟာ့ပ္မွာ ကြၽန္ေတာ္ တုိ႔ ျမန္မာႏုိင္ငံက ဟစ္ေဟာ့ပ္ဆုိၿပီး ခ်က္ခ်င္းအဆင့္တစ္ေနရာကို တန္း ေရာက္သြားလိမ့္မယ္။

  ►  ကုိဘာဘူ ႏုိင္ငံျခားမထြက္ခင္ နာဂစ္ရန္ပုံေငြ႐ိႈးပြဲမွာ လက္တန္းရြတ္ ဆုိမႈ (Free Style) ရြတ္ခဲ့တယ္ေနာ္။ Free Style ရြတ္ဆုိတတ္မႈဟာ ရက္ပါတစ္ေယာက္အေန နဲ႔ ဘယ္ ေလာက္အထိအေရးပါမႈ ရွိေနမလဲ။

ရက္ပါတစ္ေယာက္အေနနဲ႔က ေတာ့ Free Style  ဆုိတတ္ဖုိ႔လည္း  လုိတယ္။ ဒါေပမဲ့ ဆုိတတ္ ေန႐ုံနဲ႔ လည္းေကာင္းတဲ့သီခ်င္းက ထြက္လာ မွာ မဟုတ္ဘူး။ Free Style ဆုိေန တဲ့ လူေတြလည္း အမ်ားႀကီးရွိတယ္။ အေမရိကမွာ။ လမ္းေဘးမွာကင္မရာေထာင္ၿပီးတစ္ေယာက္နဲ႔ တစ္ ေယာက္တီးလုံးေတာင္မပါဘဲ Free Style ဆုိေနတဲ့လူေတြလည္း အမ်ား ႀကီးရွိတယ္။ အေမရိကမွာ။  ဒါေပမဲ့ သူတုိ႔ ေတြMain Stream  ထဲကုိ ေရာက္မလာဘူး။Main Stream ထဲမွာလည္း Free Style ဆုိေနတာ ရွိတယ္။ Free Style ဆုိတာ ရက္ပါတစ္ေယာက္အေနနဲ႔ ဆုိႏုိင္ရ မယ္။အကုန္လုံးကုိခ်ေရးေန လုိ႔ လည္း ဒီေကာင္အသုံးမက်ဘူး ေျပာ လုိ႔မရဘူး။ အဓိကက ထြက္လာ တဲ့စာသားရဲ႕ ကြာလတီက အေရးႀကီး တယ္။ အခ်ိန္ဘယ္ေလာက္ပဲယူယူ ပါ။ Free Style  ကိုိေတာ့ ကုိယ့္ရဲ႕ စာသားကြာလတီ၊ ကုိယ့္အရည္ အခ်င္းတက္ဖုိ႔ အခ်ိန္ေပးၿပီးေလ့ က်င့္သင့္တယ္။
  မ်ိဳးေမာင္
                                                                                             Popular Journal



 

0 Comment Box:

Post a Comment


 

Comment Box

Followers